niedziela, 24 stycznia 2016

ASP w Katowicach ma swoje cyfrowe głowy,przybliżę wam właściciela jednej z nich

Dzisiaj przedstawię wam Jakuba, studenta ASP w Katowicach, adepta sztuki cyfrowej

Hej!
1.Od jak dawna zajmujesz się malowaniem? Kiedy i jak zaczęła się Twoja przygoda?
- Odkąd pamiętam zawsze rysowałem na lekcjach w szkole, w podstawówce, w gimnazjum czy w liceum. Moimi głównymi notatkami były bohomazy a ich natężenie zwiększało się z wiekiem, (a tych docelowych notatek było coraz mniej). Poważnie jednak, zacząłem podchodzić do rysowania około 3 lata temu, kiedy odkryłem pewien kanał na YouTubie - FZDschool. Właśnie wtedy dostałem największego kopa w tyłek, który zmusił mnie do działania.

2.Tworzysz grafiki koncepcyjne , czy taka praca znacznie różni się od innych zleceń projektowych ?
-Myślę, że koniec końców tworzenie grafik koncepcyjnych i ilustracji jest bardzo podobną pracą do projektowania z innych dziedzin. W każdej dziedzinie projektowej trzeba opanować pod dziedziny takie jak perspektywa, kompozycja, oświetlenie, anatomia itd, oraz programy 2D czy też 3D. W jednej jest tego więcej w drugiej mniej.

3.Masz swoich "mistrzów" którzy cię inspirują ?
-Moimi faworytami z dziedziny malarstwa cyfrowego są: Daniel Dociu, Dylan Cole, Andree Wallin, Anthony Jones. Z pozostałych dziedzin: Mick Jagger, John Lennon, Neil Degrasse Tyson, Stanley Kubrick, Akira Kurosawa, Eric Idle, Trey Parker i tak dalej.

4.Mamy w polsce wielu zdolnych i młodych malarzy cyfrowych, czy trudno przebić się ze swoją pracą w takim ogromie konkurencji ?
- Wszędzie, nie tylko w Polsce jest wielu zdolnych malarzy cyfrowych. Tysiące godzin pracy są nieuniknione żeby zostać w danej dziedzinie ponad przeciętnym. Wydaje mi się, że najlepszą metodą aby się przebić, jest myślenie globalne. Obojętnie ile świetnych muzyków nie było przed nami, zawsze znajdzie się miejsce dla nowego, jeżeli będzie wystarczająco dobry, nieważne skąd pochodzi.

5.Jak duża swobodę twórczą masz podczas pracy dla zleceniodawcy?
- Wszystko zależy od zleceniodawcy, czasem jest jej więcej, a czasem mniej. Ciekawą rzeczą jest to, że często brak swobody daje lepsze rezultaty i więcej doświadczenia. ^^
6.Grafika to Twój główny kierunek pracy? Zajmujesz się tylko tym czy działasz jeszcze w innych dyscyplinach sztuk

- Concept arty i ilustracje to mój chleb powszedni. Interesuje się mocno muzyką, niestety nie mam na nią teraz czasu, ale w przyszłości, kto wie.
Pracowałem w trzech większych firmach,
* 11bit studios - przy This War of Mine i pracuje tu do teraz nad nowym projektem,
* Carlex Design - przy designie tapicerek do luksusowych samochodów
* Farm51 przy grze Get Even,
oraz wielu zleceniach dla poszczególnych firm.


8.Gdzie możemy znaleźć twoje prace
-Moje prace znajdują się między innymi na stronach:
Facebook: https://www.facebook.com/JKowalczykArt/
Deviantart: http://jakubkowalczyk.deviantart.com/


9.Klasyczne malowanie jest już coraz rzadsze nie sądzisz? Chociaż dalej dużo osób się stara coś osiągnąć w tym kierunku. Co radziłbyś początkującym malarzom ? tym klasycznym jak i cyfrowym ?
- Klasyczne malarstwo jak najbardziej z czasem będzie coraz rzadsze, ale to nie znaczy gorsze. O wiele trudniej w malarstwie klasycznym jest osiągnąć świetny efekt i jest też bardziej czasochłonne niż to cyfrowe, dlatego jest w dzisiejszych czasach powoli zrzucane na dalszy plan.
Gdzieś kiedyś słyszałem, że pierwszym krokiem do zostania samurajem, jest świadomość, że się nic nie potrafi. Początkującym malarzom życzę dużo pokory, gorliwości w szukaniu wiedzy i ciągłej samokrytyki.


Pozdrawiam








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz